Yıl,  2021 aylardan ağustos ve ben yine burdayım...

   5 ay önce talihsiz bir şey öğrendim , göğüs kanseri olduğumu....
  tahliller tetkikler hastaneler... doktor arayışı ordan burdan kulaktan dolma söylemler, yakınlarımın telkinleri, içimde yaşadığım büyük üzüntü, korku endişe yıkım hayal kırıklığı ve daha sayamadığım toz taneleri kadar küçücük fakat çöl büyüklüğünde düşünceler .....

İnsan durup bir dakika bile kendine neler oluyor ben ne yaşıyorum diye sormadan geçiremiyor zamanı.  
tahliller sonucu vermem gereken zor kararlar dahilinde ameliyat oldum, sol göğüsüm alındı daha doğrusu içi temizlendi ve impilant takıldı, sağ göğsümde temizlendi ve küçültüldü. iyileşme sürecime tanınan zaman 30 gündü..

Kemoterapi almaya başladım, öyle korkulu endişeli ve daima üzgün....
Ameliyatımı yapan cerrahımı öyle yorucu bir sürecin sonunda bulmuştum ki varlığı ve bana olan yaklaşımı tedavisi beni motive ediyordu hayata ve bir çok şeye ona minnettarım...
Onun bilgisinde onkoloğumla tanıştım ve kemo süreci başlamıştı, başlarken bu kadar yorucu olabileceğini tahmin etmemiştim elbette, ilk şokları atlatmaya yakın ufak ufak cesaretleniyorsun kabulleniş o noktada başlıyor. Ama süreç ilerledikçe, ilk kemoterapinin 16. gününde saçların dökülüyor hissetmediğiniz duygu karmaşaları beden halsizlikleri yaşıyorsunuz..

bunları yazarken gözlerim doluyor hala.. ben 4. kemoterapimi alalı 8 gün oldu ve bir kaç gün sonra tekrar tetkikler yapılacak kalan tedavi planları yeni ilaçlar farklı deneyimler....

Ruhsal olarak pek iyi bir noktada olmadığımı görebilmek bile incitiyor beni..
Öyle hassas bir dönem, bana ve yakınlarımı yoran uzun soluklu bir tedavi süreci. ağlama krizlerime sebep olan anksiyete bozukluklarım boğazımda düğüm düğüm yaşama tutunma isteklerim gözlerimden akan pırlantalar.. kaybettiğim güzel kirpiklerim...  nasılsın ? sorusuna durumum hakkında yoğun duygularla birlikte göz yaşlarımı tutamamam...

Yeni bir ben le tanıştım, her seferinde kedime söylediğim olumlamalarım, ama yine de yeterli gelmiyordu pskiyatrıya gittim alaleten bir antidepresan kullamam gerektiğini söyledi odadan çıkarken bana ' intihar etmeyi düşünürse ilk bana gel' dedi..
döndüm ve 'intihar etmek istesem en son geleceğim yer bile burası olamaz' dedim ve çıktım....

İçin de bulunduğumuz bu küresel yaşananlar, siyaset ülke ekonomisi afetler ölümler ...
dünya çok yorgun , dünya hasta , ve tüm insanlık artık hata yapma lüksü kalmadı, ya hep birlikte ayağa kalkacağız yada birlikte yok olacağız..   

                                                                                 KENDİNİZE VE SEVDİKLERİNİZE İYİ 
                                                                                   DAVRANIN.....          SEVGİLER......




 
  

     

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çok aptalım !

seviyormusun ?

BazeN !